[O2FL] 9 tys km i wymiana rozrządu 1.2 TSi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • setunia
    Drive
    • 2011
    • 51

    #26
    Dołączam do klubu po-szkodo-wanych. W moim przypadku wymiana rozrządu po 19000km, przy okazji przegladu w ASO. Objawy to głosna praca nawet na ciepło. W sumie nie było róznicy, czy zimny czy ciepły. Całe szczęście, że padł na gwarancji i dostałem nowy zmodernizowany. Ciekawe czy długo pociągnie. :?:

    Naszła mnie taka refleksja. Może łańcuchom nie służą częste rozruchy zimnych silników i jazda na krótkich odcinkach?

    W takim razie zostałem oszukany zapewnieniami, że benzyniaki są lepsze do jazdy miejskiej i na krótkie odcinki
    Było:
    126p 1980
    Polonez Caro 1,5GLE 1991
    Fiat Uno 1,4 1995
    Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
    Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
    Toyota Camry 3,0GX V6 1992
    Renault Scenic 1,9 dTi 2000
    Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)

    Jest:
    Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
    Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #27
      Zamieszczone przez szkoda
      nie ważne, ja też do 120kkm nie dociągnąłem nerwowo, zmieniłem przy 100 :lol:
      Ja wymieniłem przy 118kkm i był w wizualnie niezłym stanie łącznie z rolkami i kosztowało mnie to 900zł , a ile będzie kosztował nowy łańcuch wraz z wymianą też po 118 kkm?? :wink: Oczywiście pytanie nie do szkody tylko osób chełpiących się posiadaniem bezawaryjnym i bezobsługowym rozrządem. Pasek rozrządu do 1.6MPI kosztuje pewnie z 200zł.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        Zamieszczone przez setunia
        W takim razie zostałem oszukany zapewnieniami, że benzyniaki są lepsze do jazdy miejskiej i na krótkie odcinki
        nie zostałeś oszukany, bo są lepsze, a TSI z rozrządem napędzanym łańcuchem mają ten układ spieprzony i nie ma to IMO nic do jeżdżenia "miejskiego"

        inna sprawa, że żadnemu silnikowi spalinowemu nie służy ciągłe odpalanie, gaszenie i jazda na krótkich odcinkach, ewentualnie może można pokusić się o stwierdzenie, że małym benzyniakom szkodzi to mniej niż dużym dieslom, ale ciężko to zmierzyć
        ale to właściwie tylko dlatego, że szybciej się nagrzewają i chyba tylko tyle?
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • grajewiak
          Rider
          • 2010
          • 582
          • Jeep

          #29
          AdamB, nie specjalnie ktokolwiek się chełpi że ma łańcuch, tym bardziej bezobsługowy. Nikt tu nawet nie udaje, że w TSI rozrząd jest bezobsługowy.

          Wracając do merytoryki to przydałaby się rozpiska części do pełnej wymiany rozrządu w 1.2 TSI. Taka jak jest w wątku o 1.8 TSI.

          Z takim spisem można by przynajmniej się dowiedzieć ile poza ASO kosztuje.
          Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
          Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

          Komentarz

          • Octavianos
            L&K
            • 2010
            • 1130

            #30
            Rozrząd w Octavii III jest wg producenta niewymienialny, tzn. przewidziany na cały okres eksploatacji auta, podobno gdzieś pow. 280 000 km. Do jego budowy wykorzystano włókna szklane, aby wzmocnić jego konstrukcje. Myślę, że teraz powinno być już ok :-)
            SIMPLY CLEVER
            Wiesz co dobre :-)

            Moja Maszyna
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #31
              Zamieszczone przez Octavianos
              Rozrząd w Octavii III jest wg producenta niewymienialny, tzn. przewidziany na cały okres eksploatacji auta, podobno gdzieś pow. 280 000 km. Do jego budowy wykorzystano włókna szklane, aby wzmocnić jego konstrukcje. Myślę, że teraz powinno być już ok :-)
              no to czad, jak na razie trudno mi to traktować inaczej niż jako marketingowy bełkot...
              pożyjemy zobaczymy, problem w tym, że pasek raczej nie da (inaczej niż ten nieszczęsny łańcuch) dźwiękowych sygnałów, że coś jest nie tak, 280kkm to dla mnie naprawdę dużo :shock:

              druga sprawa to, że 280 kkm to cały okres eksploatacji auta :haha:
              wiem, że jest tu chórek kierowników, kupujących samochody na dwa lata, ale jednak jesteśmy w Polsce, gdzie średni wiek samochodu to jakieś 15 lat z grubsza rzecz biorąc :lol:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8033
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #32
                Zamieszczone przez szkoda
                druga sprawa to, że 280 kkm to cały okres eksploatacji auta :haha:
                Niechcący się wygadali Skodzie :szeroki_usmiech
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • andrzej111
                  L&K
                  • 2010
                  • 1391

                  #33
                  Ciekawe co będzie 10-15 lat jak zostaną tylko auta "nie do zajechania" z silnikami pokroju TSI. Czym będą jeździć ludzie, których nie stać na nówki ? Rowerami?
                  Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                  Komentarz

                  • Pepcio
                    Drive
                    • 2012
                    • 88

                    #34
                    Zamieszczone przez grajewiak
                    Właśnie dobrze gadasz, jakby te 120kkm ten rozrząd wytrzymał byłoby ok.

                    Z tymi paskami to też nie zawsze jest chyba cudownie.



                    Żeby nie było - nie bronię producenta, ale staram się nie łudzić że mam bezawaryjne auto i jako takie Skody nie kupowałem.

                    Z tymi kosztami wymiany to można polemizować pewnie, nie robiąc w ASO koszt będzie ciut inny.
                    Dużo zależy od ceny części do takiej wymiany. O ile rozrząd dało by się kupić w kpl. ze ślizgami, napinaczem, szczeliwem powiedzmy do tysiąca pln to robocizna spokojnie w 3-4 stówkach powinna się zamknąć.
                    Poproszę znajomego z ASO o wycenę takiej czynności z numerami katalogowymi części i wrzucę to dla potomności

                    [ Dodano: Pią 29 Mar, 13 06:30 ]
                    Zamieszczone przez setunia
                    Dołączam do klubu po-szkodo-wanych. W moim przypadku wymiana rozrządu po 19000km, przy okazji przegladu w ASO. Objawy to głosna praca nawet na ciepło. W sumie nie było róznicy, czy zimny czy ciepły. Całe szczęście, że padł na gwarancji i dostałem nowy zmodernizowany. Ciekawe czy długo pociągnie. :?:

                    Naszła mnie taka refleksja. Może łańcuchom nie służą częste rozruchy zimnych silników i jazda na krótkich odcinkach?

                    W takim razie zostałem oszukany zapewnieniami, że benzyniaki są lepsze do jazdy miejskiej i na krótkie odcinki
                    Rozrząd najbardziej dostaje popalić przy dynamicznej jeździe i agresywnym obchodzeniu się z pedałem gazu. Problem z naszymi rozrządami zapewne wynika z :
                    - złej konstrukcji elementów
                    - złych materiałów użytych do budowy.
                    Nie ma tu innych czynników które na to wpływają. Tak to jest jak samochody projektują księgowi nie inżynierowie.
                    Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                    ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                    Komentarz

                    • Ceed1
                      Rider
                      • 2012
                      • 461

                      #35
                      To ciekawe. Ja właśnie czytałem, że rozrządy w TSI padają szybciej u użytkowników, którzy delikatnie eksploatują swoje samochody.

                      [ Dodano: Pią 29 Mar, 13 08:28 ]
                      Ja eksploatuję swój rozrząd delikatnie. :szeroki_usmiech Na razie jest git.

                      Komentarz

                      • Pepcio
                        Drive
                        • 2012
                        • 88

                        #36
                        Zamieszczone przez Ceed1
                        To ciekawe. Ja właśnie czytałem, że rozrządy w TSI padają szybciej u użytkowników, którzy delikatnie eksploatują swoje samochody.

                        [ Dodano: Pią 29 Mar, 13 08:28 ]
                        Ja eksploatuję swój rozrząd delikatnie. :szeroki_usmiech Na razie jest git.
                        Przy normalnych układach rozrząd dostaje po tyłku bardziej podczas dynamicznej jazdy kiedy w układzie rozrządu występują duże siły bezwładności itp. Oczywiscie, że temat nie jest taki prosty, niestety. Ja akurat jeżdżę na ogół spokojnie
                        Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                        ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                        Komentarz

                        • bishop
                          L&K
                          • 2012
                          • 1430

                          #37
                          Zamieszczone przez Ceed1
                          ciekawe. Ja właśnie czytałem, że rozrządy w TSI padają szybciej u użytkowników, którzy delikatnie eksploatują swoje samochody.
                          Albo ci którzy ostro daja , myślą ,że sami go popsuli i nie piszą nic :lol:

                          Nie moze mieć znaczenia czy prowadzi dziadek czy wnuczek.

                          Komentarz

                          • Pepcio
                            Drive
                            • 2012
                            • 88

                            #38
                            Zamieszczone przez bishop
                            Zamieszczone przez Ceed1
                            ciekawe. Ja właśnie czytałem, że rozrządy w TSI padają szybciej u użytkowników, którzy delikatnie eksploatują swoje samochody.
                            Albo ci którzy ostro daja , myślą ,że sami go popsuli i nie piszą nic :lol:

                            Nie moze mieć znaczenia czy prowadzi dziadek czy wnuczek.
                            Może, i ma znaczenie.
                            Tak samo można by powiedzieć że dla silnika jako całości nie ma znaczenia czy miasto czy trasa czy ciągnięcie przyczepy, a znaczenie i to wielkie ma
                            Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                            ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                            Komentarz

                            • setunia
                              Drive
                              • 2011
                              • 51

                              #39
                              Co do ceny rozrządu to komplet:

                              Wprawdzie nie do 1,2, ale nasz nie powinien być droższy.

                              A w kwestii stylu jazdy to lubuję się w ecodrivingu zwłaszcza w hamowaniu silnikiem i jeździe bez gazu Może faktycznie to dobiło mi łancuszek lacze
                              Było:
                              126p 1980
                              Polonez Caro 1,5GLE 1991
                              Fiat Uno 1,4 1995
                              Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
                              Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
                              Toyota Camry 3,0GX V6 1992
                              Renault Scenic 1,9 dTi 2000
                              Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)

                              Jest:
                              Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
                              Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)

                              Komentarz

                              • comando
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 244

                                #40
                                Szukam i szukam tematów o rozrządzie w tym silniku ale w żadnym nie znalazłem informacji czy jest jakieś lekarstwo na ten łańcuchowy rozrząd. Miałem już raz wymieniany na gwarancji przy przebiegu 25k ( zaczął klekotać dużo wcześniej ). Operacja pomogła na kilka tyś. km i grzechotanie przy rozruchu wróciło. Jeżdżę już tak ze 20k km ale cały czas mnie to wnerwia. Mam dwa pytania.

                                Czy jest jakiś zamiennik który nie psuje się tak jak ori ?

                                Czy ktoś robił to już po gwarancji i ile go to wyniosło ?

                                Komentarz

                                • pereiro
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 4

                                  #41
                                  A czy ktoś z Was po wymianie na gwarancji miał ponownie problemy z rozrządem?

                                  Komentarz

                                  • comando
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 244

                                    #42
                                    No ja właśnie mam taki problem. Naprawę gwarancyjną miałem w 2012 i zastanawiam się czy potem wprowadzili jakieś zmiany w częściach. Muszę w końcu to naprawić bo zaczeło mi grzechotać na postoju ( wcześniej tylko przy rozruchu ), tylko jeżeli ta naprawa ma pomóc na 10kkm to szkoda gadać.

                                    A może jest ktoś, kto miał wymieniany rozrząd i jest ok już dłuższy czas ? Może udało by się wywnioskować czy i kiedy wprowadzili nie psujący się układ rozrządu...

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      #43
                                      Zamieszczone przez comando
                                      Może udało by się wywnioskować czy i kiedy wprowadzili nie psujący się układ rozrządu...
                                      w czym problem

                                      sprawdzisz w etce numery i będziesz wiedzieć kiedy była ostatnia zmiana
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • pereiro
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 4

                                        #44
                                        Zamieszczone przez LUKI
                                        Zamieszczone przez comando
                                        Może udało by się wywnioskować czy i kiedy wprowadzili nie psujący się układ rozrządu...
                                        w czym problem

                                        sprawdzisz w etce numery i będziesz wiedzieć kiedy była ostatnia zmiana
                                        LUKI, zmiany były w konstrukcji rozrządu czy coś więcej? Tzn czy w autach sprzed czerwca 2011 można założyć pozbawiony wad rozrząd?

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          #45
                                          Zamieszczone przez pereiro
                                          LUKI, zmiany były w konstrukcji rozrządu czy coś więcej
                                          nie wiem jak było/jest w CBZB


                                          Zamieszczone przez pereiro
                                          Tzn czy w autach sprzed czerwca 2011 można założyć pozbawiony wad rozrząd?
                                          oczywiście, że tak
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          Pracuję...